Rekrutacja 4.0

  • Marlena |
  • 2017-12-01

Jednym z największych wyzwań dzisiejszych czasów dla wielu Firm jest skuteczne pozyskanie odpowiednich pracowników. W celu zwiększenia efektywność procesu rekrutacji, coraz częściej stosuje się połączenie dwóch mechanizmów: zabawy i nagrody, w postaci GRYWALIZACJI. Interesująca fabuła, dobra zabawa, wymagane kompetencje  – i założenia gry  gotowe. Im ciekawszy pomysł na grywalizację, tym większa szansa na to, że jej efekt rozprzestrzeni się w mediach społecznościowych i trafi do wyjątkowych kandydatów. W tym do kandydatów pasywnych, którzy niekoniecznie szukają pracy – a często na takich najbardziej nam zależy.

 

Przykładem może być gra dla jednego z hoteli, gdzie wcielając się w rolę Szefa Kuchni, należało podejmować szereg decyzji, w różnych językach obcych. Wyłącznie osoby uzyskujące najlepsze wyniki, w pewnym momencie gry dowiadywały się, że biorą udział w rekrutacji i są zaproszone do kolejnych etapów rekrutacji.

 

 

 

 

 

 

Dzięki grywalizacji możemy zweryfikować nie tylko wiedzę kandydatów, ale i ich system wartości. Już na tym etapie rekrutacji możemy skupić się na osobach, które „pasują” do naszej organizacji, zarówno pod kątem umiejętności, jak i kultury organizacyjnej. Należy również podkreślić, że sama gra, w postaci aplikacji mobilnej jest formą dopasowania narzędzia rekrutacyjnego do „pokolenia Z” i pozytywnie wpływa na element budowania marki, jako nowoczesnego pracodawcy.

 

Jak wynika z przeprowadzonych badań, narzędzia wykorzystujące ideę grywalizacji zapewniają kilkukrotnie wyższą efektywność niż dotychczasowe, dlatego są wykorzystywane nie tylko w procesie rekrutacji, ale i w kolejnych etapach „cyklu życia pracownika”, takich wdrożenie pracownika do firmy, czy zarządzanie talentami. Dlatego bardzo chciałabym zachęcić wszystkich Pracodawców – zaproście kandydatów do gry ☺